Online Masterclass Provocatief coachen,

Begeleiding en gespreksvoering

Anton de Vries , Eigenaar De Vries Coaching en Training

,

Het (verder) verkennen van de werking van paradoxale interventies.

Cursusinformatie

Het webinar “Masterclass Provocatief Coachen“ is zowel verdiepend als verbredend. De verbreding bestaat uit het aanleren van nieuwe provocatieve technieken. Het gevolg is dat je provocatieve coachingsvaardigheden op een hoger niveau komen; je durft meer op je creativiteit te vertrouwen en weet de student blijvend uit te dagen om vaste patronen te doorbreken.

De verdieping bestaat uit een verkenning van de werking van paradoxale interventies. Ontdek hoe tegenstrijdigheid en humor in begeleiding kan helpen om blokkades en weerstand op te ruimen. Leer meer over veranderingsmechanismen en over de achtergronden waarom provocatief coachen zo effectief is. Door nieuwe inzichten over deze paradoxale manier van werken bouw je meer vertrouwen op om deze methode ook echt in te zetten.

Doelgroep

  • Studieadviseurs die al een training Provocatief Coachen gevolgd hebben.
  • Studieadviseurs die op een andere manier ervaring hebben opgedaan met provocatief coachen

Doelstelling

Verdieping en verbreding van de antwoorden op de vraag "Hoe begeleid je studenten om de regie te nemen over hun eigen leerproces?"

Inhoud

De volgende onderwerpen en vaardigheden komen aan bod:

  • Nieuwe provocatieve technieken eigen maken.
  • Hoe om te gaan met de weerstand die provocatief coachen oproept?
    Leer weerstand te interpreteren en zelfs te waarderen.
  • Veranderingsmechanismen en de achtergronden van de effectiviteit van Provocatief Coachen.

Werkwijze

Het webinar wordt aangepast op basis van jouw praktijkervaringen en wat er in deelnemersgroep gebeurt. Bovenstaand programma is dus slechts een ruwe schets.

Literatuur

Hieronder vind je een opsomming van relevante lectuur uit onze literatuurlijst. Heb je zelf een suggestie voor een interessant boek, tijdschrift of artikel over dit onderwerp? Laat het ons weten!


Geen literatuur beschikbaar